Prosinec 2014

Autosugesce - Podvědomí a sugesce (článek)

16. prosince 2014 v 13:59 | johny1L |  Autosugesce
Jak jsme už zjistili, všechno má svůj protiklad. Protikladem k normálnímu, běžně používanému, vědomí je tedy naše podvědomí. Normální běžné vědomí je to co běžně používáme, pokud jsme při vědomí a vzhůru. Naše podvědomí pak pracuje především ve spánku. Podvědomí je zodpovědné za většinu našeho konání, které nejsme s to vědomě ovlivnit. Z tohoto místa tedy pramení všechny závislosti a v podstatě i emoce, které člověk má.
Z tohoto důvodu by tedy bylo možno považovat podvědomí za našeho nepřítele, protože je to právě ono, které nám staví překážky v tom, čeho se snažíme dosáhnout. Obvyklým případem je strach při jednání z lidmi a různé fobie, které nemají ve své podstatě logické vysvětlení. Nicméně všechno špatné je k něčemu dobré a tak poznáme-li podstatu práce podvědomí a ovládneme-li ho, může nám pomoci k dosažení vašich cílů.
Abychom mohli podvědomí ovlivnit, používáme autosugesci. Autosugesce je metoda, při které si sami vsugerujeme, pomocí určitých postupů, nám prospěšné záležitosti. Samozřejmě vsugerovat si jde naprosto cokoli, takže je potřeba držet se pravidel, která tady předestřu, aby toto působení bylo pro člověka pozitivní.
Pokud chceme ovlivnit pomocí autosugesce podvědomí, musíme formulovat autosugestivní formuli tak, aby byla zásadně pouze v rozkazovacím způsobu a přítomném čase. Tedy správná formulace pro odvyknutí kouření např. tedy nezní " Nebudu kouřit!", ale zní " Nekouřím!" a nebo "Nemám chuť ke kouření!". Stejné je to u všeho ostatního. Pamatujte tedy že správná autosugesční formulace je vždy v přítomném čase a vždy rozkazující. Pokud by jste totiž tuto formuli používali v čase budoucím " Nebudu kouřit!", stane se to, že vaše podvědomí nebude ovlivněno tak jak jste si přáli, ale začne vytvářet situace a podmínky pro to, aby jste nebyli schopni toto dodržet. V podstatě vám pak začne vytvářet překážky, které vám nakonec zabrání kýženého cíle dosáhnout. Pokud ovšem použijete čas přítomný, vaše podvědomí nebude mít čas vytvořit překážky a tím se dostane do popředí jeho pozitivní část a vy tedy dosáhnete kýžených výsledků.
Pokud tedy budete používat autosugesci doporučuji si pořídit něco na počítání množství opakování formulace. Protože toto je dlouhodobě známé, mnohá náboženství to převzala a některá to značně pozměnila, proto ve většině náboženství nacházíme takzvaný růženec. Doporučuji vám tuto pomůcku si buď koupit a nebo velmi snadno vyrobit. ( existují křesťanské a budhistické růžence. V podstatě se od sebe neodlišují, až na to, že na křesťanských je křížek). Růženec si vyrobíme tak, že vytvoříme "náhrdelník" z nejméně 30 a nejvíce 40 korálků přičemž jeden z korálků je dvojnásobné velikosti, než ostatní a označuje počátek a konec. Toto je v podstatě základní model takže jakákoli modifikace je možná J, jen je nutné dodržet počet. Tento růženec tedy poslouží k počítání množství opakování bez toho, aniž by jste myšlenkami odbíhali od formulace.
V podstatě je autosugesci možno provozovat kdykoli kdy je dostatek času a klidu. Doporučuji však věnovat se autosugesci především ve dvou případech, kdy je podvědomí nejlépe sugesci přístupné. Tato doba je těsně před usnutím a po probuzení. Proto doporučuji vámi vybranou formuli opakovat ať již nahlas, nebo pouze v mysli (na tom nezáleží), večer před usnutím. Použijte růženec a proveďte minimálně jedno otočení, to znamená, že při každém pronesení formulace posunete jednu kuličku, dokud nedojdete na počátek. Pokud se necítíte ještě dostatečně ospalí, můžete pokračovat v druhém otočení. Pokud při autosugesci usnete nic se neděje, je to naopak naprosto v pořádku. Jestli-že se někdo z vás během noci probouzí, doporučuji toto opak i během dalšího usínání. Posílíte tím tak účinek sugesce. To samé můžete udělat i ráno těsně po probuzení (pokud máte čas).
Co tedy můžete autosugescí ovlivnit? Jednoduše řečeno vše co se týká vašeho těla a duše. Tedy dají se takto odsugerovat špatné návyky a zvyky, vsugerovat nové a vyhovující, případně ovlivnit stávající duševní vlastnosti. Můžete tak získat zdraví i nadání, která potřebujete. Co nedocílíte autosugescí je cokoli co nemá s vaším tělem a duší nic společného, například výhra v loterii. ( Výhry ve sportovních disciplínách kterých se zúčastníte se samozřejmě vhodnou formulací docílit dá, pokud se spojí s patřičným tréningem (např. Velmi dobře a rád běhám!)). K volbě další formulace a tím i dalšího přání přikročte opět až tehdy, když se vaše první formulace vyplní.
Tento krátký článek nestačil vyčerpat vše o podvědomí. Nepohovořil jsem ani o použití hypnosy k jeho ovlivnění, ale myslím, že podává postačující základní přehled o použití a využití. Pokud toto téma někoho více zajímá, doporučuji věnovat se patřičné literatuře, která je stále dostupná na trhu v hojném množství. (zdroj: jas.blog.cz)

Lucidní snění - kinematografie

10. prosince 2014 v 14:49 | johny1L |  Lucidní snění
Hezké sny

Gary Sheller (Martin Freeman) je na pokraji svých sil. Kdysi úspěšný zpěvák a muzikant píše hudbu pouze pro reklamní spoty, jeho manželství s Dorou (Gwyneth Paltrow) ho neuspokojuje a navíc žárlí na svého bývalého kolegu a současného zaměstnavatele Paula, který je daleko úspěšnější a spokojenější než je on sám. Vše se změní ve chvíli, kdy do Garyho snů vstoupí dokonalá, nádherná a vzrušující Anna (Penelope Cruz). Gary se do ní okamžitě zblázní a svou už tak komplikovanou situaci začne řešit útěky do světa snů. K tomu mu pomáhá trochu psychadelický guru Melem (Danny deVito). Když pak Gary zjistí, že Anna má předobraz v modelce Melody, vrhá se střemhlav do propasti, ze které už není návratu. (zdroj CSFD.cz)


Počátek

DoDom Cobb (Leonardo DiCaprio) je zkušený zloděj, absolutní špička v nebezpečném umění extrakce: krádeže cenných tajemství z hloubi podvědomí během snění, kdy je mysl nejzranitelnější. Cobbova vzácná schopnost z něj učinila vyhledávaného hráče v zákeřném světě korporátní špionáže, ale také z něj udělala uprchlíka a stála ho všechno, co kdy miloval. Teď dostane Cobb šanci na vykoupení. Jedna poslední akce mu může vrátit normální život, ale jen pokud se mu podaří provést nemožné - počátek. Místo dokonalé krádeže musí Cobb a jeho tým specialistů zvrátit běh věcí. Jejich úkolem není myšlenku ukrást, ale vnuknout ji. Pokud uspějí, půjde o dokonalý zločin. Ale sebepečlivější plánování a odborná znalost je nemůže připravit na nebezpečného nepřítele, který nejspíš předvídá každý jejich krok. Nepřítel, kterého mohl čekat jen Cobb. Uznávaný režisér Christopher Nolan natočil mezinárodně obsazený sci-fi akční snímek "Počátek", který vás zavede nejen na různá místa na světě ale také do intimního a nekonečného světa snů.(oficiální text distributora) (zdroj CSFD.cz)

Lucidní senní - videa

8. prosince 2014 v 13:37 | johny1L |  Lucidní snění
Lucidní snění - návod / tutoriál CZ
od: BeyondTheReality
První video tutoriál od BeyondTheReality, které popisuje fenomén lucidní snění.
(zdroj: YOUTUBE.COM)


Lucidní snění - WBTB metoda
od: BeyondTheReality
Jedna z metod, která je opravdu jednoduchá a funkční.
(zdroj: YOUTUBE.COM)

Lucidní snění - ADA / SAT techniky
od: BeyondTheReality
(zdroj: YOUTUBE.COM)

Lucidní snění - MILD technika
od: BeyondTheReality
První technika, kterou lze poměrně lehce vyvolat LD.
(zdroj: YOUTUBE.COM)


Lucidní snění - Reality Checks (Kontroly reality)
od: BeyondTheReality
(zdroj: YOUTUBE.COM)


Úvod

8. prosince 2014 v 11:58 | johny1L |  O nás
Databáze knih, filmů, videí a informací pro všechny, co chtějí na sobě pracovat a nebo hledají něco co jim do života pomůže.



Lucidní senění - knihy

7. prosince 2014 v 21:56 | johny1L |  Lucidní snění
Lucidní snění
od: Stephen LaBerge

Kniha předního světového vědce zabývající se bdělým (lucidním) sněním shrnuje deset let výzkumů v Centru pro výzkum spánku na Stanfordově univerzitě. LaBerge zde dokazuje, že vědomé a svobodné jednání ve snu je skutečně možné.

Mnoho psychologů dnes vyzdvihuje vědu lucidního snění jako nejvýznamnější pokrok ve výzkumu snů od dob Sigmunda Freuda, jenž považoval sen za "královskou cestu do nevědomé mysli".

Kniha nabízí nejen inspiraci, ale i rady a techniky, jak se stát lucidním snícím a jak tento stav prakticky využít pro osobní růst, zvýšení sebevědomí, podporu duševního i tělesného zdraví a k usnadnění řešení tvůrčích problémů.(zdroj: DATABAZEKNIH.CZ)


Lucidní sny: Naučte se vědomě snít
od: Gareth

Kniha "Lucidní sny - naučte se vědomě snít" je praktickým návodem, jak se naučit "probudit se" ve snu (tedy uvědomit si, že se nejedná o realitu, ale o sen). Odhalí vám také zákonitosti snové reality a poradí, jak s ní pracovat a spoluutvářet ji. (zdroj: DATABAZEKNIH.CZ)


Lucidní snění jako coping mechanismus
od: Jan Vaněk

Autor v knize uvádí zevrubně známé psychologické teorie snu, navíc vytvořil pozoruhodný příspěvek, který poskytuje nový úhel pohledu na funkci lucidních snů. Středem pozornosti je vztah mezi lucidním snem a náročnými životními situacemi. Autor ukazuje, že sen může fungovat jako copingový mechanismus, způsob zvládání náročných životních situací. Kniha zaujme i po metodologické stránce - autor se do hloubky a tvořivým způsobem zabývá rolí kvalitativního výzkumníka a poskytuje zájemcům o tuto oblast nové impulsy. Kniha je inspirací pro studenty psychologie, psychology i vědce, kteří se chtějí dozvědět více o tématech copingových mechanismů, způsobech zvládání náročných situací, archetypických determinantách spouštějících lucidní zkušenost, genderových rozdílech v prožívání tělesného schématu ve snu, OBE's ve snu. (zdroj: DATABAZEKNIH.CZ)


Vědomé snění pro začátečníky
od: Mark McElroy

Kniha podrobně objasňuje všechno, co s tímto zvláštním stavem lidského vědomí souvisí: proč vůbec může existovat, jak probíhá, co se při něm děje, jaký má význam, k čemu se dá využít, a hlavně jak se k němu lze dopracovat. Zkušený autor vám pak v textu předkládá podrobný návod, nabízí rady i náměty a uvádí inspirativní příklady. (zdroj: DATABAZEKNIH.CZ)

Vědomé snění
od: R. Moss

V knize autor podrobně líčí jedinečný přístup o devíti krocích k pochopení snů za použití současných technik práce se sny, technik, které se vyvinuly v šamanských kulturách po celém světě. Kniha Vědomé snění vám ukáže cestu, jak své sny využít, aby jste porozuměli své minulosti, dokázali ovlivnit budoucnost, uměli se napojit na své nejhlubší touhy a nechali se vést svým vyšším já. Moss objasňuje, jak aplikovat šamanské techniky práce se sny, pocházející zejména z tradic australských domorodců a domorodých obyvatel Ameriky, na problémy moderního života a jak se postupně vydávat na cesty světem snů. Mossovy metody jsou jednoduché, efektivní a zábavné. Jsou oživeny obratným vyprávěním o jeho vlastních snech, o snech jeho studentů - a odhalováním jejich často dramatických pochopení a následným rozuzlením. Podle Mosse někteří šamani věří, že v běžné realitě se neodehraje nic, co by se nejprve neobjevilo ve snech. Ve snových obrazech můžeme nejen zahlédnout náznaky budoucích událostí, ale můžeme si vybudovat schopnost mezi jednotlivými variantami naší budoucnosti pečlivě vybírat. Netradiční a pokrokový systém vědomé snění při zachycování snů, návraty do nich a vedení snového deníku umožní čtenáři napojit se na nejhlubšího zdroj tvořivosti a intuice a pomůže mu učinit v kritických okamžicích jeho života učinit lepší volbu. (zdroj: DATABAZEKNIH.CZ)

Brána do věčnosti
od: Martin Pelčák

Lucidní snění nás může dovést k velkým dobrodružstvím ducha i na druhý břeh oceánu života a smrti.

Zkušený autor představuje knihu jako vítaného pomocníka k ovládnutí umění lucidního snění. Popisuje první kroky vedoucí k lucidnímu snění, osobní zkušenosti, nagualský a tibetský teoretický rámec praxe snění i nejrůznější cvičení sloužící k rozvíjení snové pozornosti a zfunkčnění energetického, snového těla. (zdroj: DATABAZEKNIH.CZ)


Spánek a snění
od: Alena Plháková

Vědecké poznatky a jejich psychoterapeutické využití / Publikace podává systematický a čtivý výklad psychologických a fyziologických aspektů spánku, zaměřený na jeho funkce, stadia i nejběžnější poruchy, včetně přehledu metod jejich diagnostiky a psychoterapie. Autorka prezentuje nejnovější teorie spánku a snění, výsledky výzkumů spánkové deprivace či vybavování snů. Zabývá se různými druhy snových zážitků, možnostmi jejich interpretace a terapeutického využití. Zvláštní pozornost je věnována lucidnímu a dennímu snění.
Kniha je určena klinickým a poradenským psychologům, psychiatrům, antropologům a studentům těchto oborů, stejně jako širší veřejnosti, která se zajímá o psychologickou literaturu. Může pomoci při přípravě ke studiu psychologie.

Prof. PhDr. Alena Plháková, CSc., dříve působila jako klinická a poradenská psycholožka. V současnosti je členkou Katedry psychologie na FF UP v Olomouci, kde vyučuje obecnou psychologii, dějiny psychologie a úvod do psychoanalytických teorií. Zkoumá typy inteligence a tvořivosti, zabývá se možnostmi výkladu snů. Je mimo jiné autorkou knih Učebnice obecné psychologie (2004) a Dějiny psychologie (2006).(zdroj: DATABAZEKNIH.CZ)




Lucidní senní - popis

7. prosince 2014 v 20:41 | johny1L |  Lucidní snění
Lucidní snění
(bdělý, vědomý spánek) je pojmenování pro stav, kdy si spící člověk uvědomí, že sní a to mu dá možnost se ve svém snu vědomě a bez omezení (záleží na jednotlivých dispozicích) pohybovat či ho měnit. Zjednodušeně řečeno jde o "probuzení ve snu". Užívá se i zkratka "LD" - z anglického Lucid Dreaming.

Historie
Zmínky o lucidních snech nacházíme už u Aristotela, nejstarší dochovaný záznam pochází z roku 415. V 8. století byla v Tibetu buddhisty provozována forma jógy zaměřená na udržení bdělosti během spánku. Tímto fenoménem se také zabývali súfijští mistři. V 19. století se průkopníkem stal markýz d'Hervey de Saint-Denis, který významně zvýšil povědomí o lucidním snění a koncem 20. století Stephen LaBerge vědecky prokázal existenci tohoto jevu a popsal jevy při něm probíhající v mozku, takže došlo k jeho obecnému přijetí ve vědeckých kruzích.

Vědecký výzkum
Výzkumu technik a účinků vědomého snění se věnují nezávislé agentury, jako třeba LaBergův The Lucidity Institute. Dále například Jungova psychologie považuje nevědomé (nebo částečně vědomé) snění jako cestu k sebepochopení. V současnosti nejsou známy případy, kdy by vědomé snění způsobilo duševní nebo tělesnou újmu. Přesto by bylo velmi obtížné určit, zda by nějaká forma vědomého snění mohla bránit užitku běžného snění.

Studie Lucid Dreams od Celie Greenové z roku 1968 zahrnuje předchozí literaturu, ale přináší i vlastní poznatky autorky. Celia Greenová analyzovala hlavní rysy vědomých snů, z nichž vyvodila, že to byly zážitky zcela odlišné od běžných snů. Předvídala, že by měly být spojeny s REM spánkem. Celia Greenová také jako první spojila vědomé sny s fenoménem falešného probuzení.

První vědecká podpora[zdroj?] vědomého snění přišla v pozdních 70. letech díky úsilí britského parapsychologa Keitha Hearnea a od dobrovolníka Alana Worsleyho, který využíval signály pohybu očí na polysomnografu jako znamení začátku bdělosti. Filozof Norman Malcolm napsal v roce 1959 text Dreaming, ve kterém vyvracel možnost ověření pravosti záznamu snů tímto způsobem, ale tento pokus ukázal, že během vědomého snění je možné vzpomenout si a provést činy dohodnuté během bdělého života. Podobné pokusy zopakoval Stephen LaBerge na Stanfordově univerzitě ve své disertační práci o několik let později. Zajímavé je, že LaBerge v té době nevěděl o pokusech Hearnea a Worsleya, pravděpodobně kvůli slabé publicitě Hearneovy práce.

Během 80. let se objevilo několik vědeckých důkazů potvrzujících existenci vědomého snění. Snící byli schopni demonstrovat odborníkům, že byli vědomě přítomni během spánku (obvykle použitím signálu pohybu očí). Navíc se podařilo vyvinout techniky na zvýšení pravděpodobnosti zachování tohoto stavu vědomí.


Je zde jedna nevyřešená otázka o neurofyziologické povaze vědomého snění, která je důvodem pro pochybnosti, a to kvůli elektrické aktivitě ve frontálním kortexu, který je obvykle během normálního spánku utlumen. Chování frontálního kortexu nebylo dosud v souvislosti s vědomým sněním důkladně prozkoumáno. (zdroj WIKIPEDIA)

Pozitivní myšlení - videa

5. prosince 2014 v 20:33 | johny1L |  Pozitivní myšlení

The Secret

Dokument Australanky Rhondy Byrne shrnuje všechny teorie posledních sedmdesáti let v oblasti osobního rozvoje a pozitivního myšlení. Celý je založen na zkušenostech účinkujících psychologů a "učitelů úspěchu", kteří se osobně před natáčením neznali a každý z nich působil samostatně. Valná většina také o tomto žhavém tématu, který mimochodem odstartoval v polovině minulého století americký průkopník osobního rozvoje Earl Nightingale, napsali vlastní knížky, z nichž mnohé vyšly i v češtině. Za zmínku stojí také to, že o čem se zde hovoří, nyní podporuje i část vědců. Kvantoví fyzikové tvrdí, že velkému třesku, který stvořil vesmír a všemu ostatnímu, co se na světě děje, pravděpodobně předcházely myšlenky.(zdroj CSFD)


The Opus
Dokumentární snímek The OPUS je něco jako další krok k úspěšnému filmu TAJEMSTVÍ (2006). Film dodává novou energii a nové informace, které se týkají lepšího a šťastného života, kde se nám mohou splnit všechna naše přání...(zdroj CSFD)


Miluj svůj život
Louise L. Hay je duchovní učitelkou, lektorkou a úspěšnou autorkou dvaceti bestsellerů, mezi něž patří Uzdrav své tělo a síla ženy. Od doby, kdy v roce 1981 zahájila svlou kariéru jako představitelka vědního oboru týkajícího se způsobu myšlení, pomohla tisícům lidí objevit a naplno rozvinout jejich potenciál tvořivé síly duchovního růstu a sebeléčení. Její knihy byly přeloženy do pětadvaceti jazyků ve třiceti třech zemích světa. Film Miluj svůj život byl natočen dle stejnojmenné knihy.
Vydáte-li pozitivní energii při práci se svou myslí, můžete uzdravit své tělo. Tím, jak limitujeme své myšlení a názory, vytváříme ve své mysli zárodky a příčiny nemocí. Autorka Louise L. Hay nás vede k pozitivním změnám v našem myšlení a vytváří prostředí, které nás vede k prožití kvalitnějšího a hodnotnějšího života. Myšlenky a slova, která vyslovíme, tvoří náš život.(zdroj CSFD)


The Compass

Tvůrci se po TAJEMSTVÍ (2006) a THE OPUS (2008) rozhodli natočit další dokumentární snímek THE COMPASS, kde spousta odborníků, ale i obyčejných lidí radí, jak pozitivně myslet, jak získat sebevědomí, jak dosáhnout svého cíle a hlavně, co pro to udělat.